Saturday, August 8, 2015

W. I. N. D. 2010 Walkin' In A New Direction





Genre: Blues-Rock
Rate: 320 kbps CBR / 44100
Time: 01:04:34
Size: 147,66 MB

Italy

Band udinese attiva dal 2000, i W.I.N.D. sono un trio che ama definirsi "Jam Bluesy Power Trio". In effetti non c'è concetto migliore per cercare di identificare la loro varietà musicale. La band vanta numerose collaborazioni e partecipazioni con artisti di fama mondiale dell'ambito rock-blues, uno stile che caratterizza non pochi brani del nuovo album "Walking in a New Direction", titolo che ci svela anche il significato del nome della band.

Siamo di fronte ad un disco decisamente lungo, più di 65 minuti di musica, che però scorre veloce all'ascolto e non affatica l'ascoltatore, sempre tenuto in sospeso per cogliere il gusto di ogni composizione.

Caratterizzato da una moltitudine di influenze, che vanno dal blues puro al funky, al rock fno ad un pizzico di psichedelia, i W.I.N.D. ci regalano 10 brani che vorrei semplicemente definire "belli", proprio per la naturalezza con cui sono suonati.

La trama degli stili musicali è dignitosamente intrecciata con temi azzeccati e riff accattivanti, che danno come risultato un sogwriting intenso e consapevole.

Il trio è composto da Fabio Dusin al basso e voce, Anthony Basso alla chitarra e Silver Bassi alla batteria, musicisti che sanno comunicare un messaggio diretto con il proprio strumento. Buone le doti canore, mescolano il classic style anni '70 con le voci più moderne del rock. Le contaminazioni sono veramente innumerevoli, possiamo dire che il risultato è sicuramente interessante e curioso.

La registrazione è chiara e nitida, impeccabili e centrati i suoni, non possiamo di certo dire che siamo di fronte ad un album acerbo: ha tutte le carte in regola per essere definito un lavoro esperto e coinvolgente. Molto bella anche la ghost song, caratterizzata da una ritmica ricca e da un tiro deciso.

In conclusione consiglio l'ascolto, sicuramente un album da tenere in considerazione. (Elisabetta Filippini)

Tracklist:

01 - Amnesia 06:33

02 - Dèjà Vu With The Blues 07:26

03 - My Solitude 04:31

04 - Wastin' My Time 05:58

05 - Unbelieve 07:15

06 - It's Too Late To Lie 05:28

07 - Demons 05:55

08 - Funky To The Bone 06:04

09 - Beautiful Awareness 03:11

10 - Lucky Man (Edited) 07:00

11 - Almost Cut My Hair 05:13





Gamble for more W. I. N. D.

iTunes

2 comments:

daba said...

Udinese band active since 2000, the W.I.N.D. I am a trio that likes to call "Bluesy Jam Power Trio". In fact there is no better concept to try to identify their musical variety. The band has numerous collaborations and investments with world-renowned artists scope rock-blues, a style that features many songs from the new album "Walking in a New Direction", a title that reveals the meaning of the band name.

We are facing a very hard long, over 65 minutes of music, but rushing to listening and does not tire the listener, always kept in suspense to capture the flavor of each composition.

Featuring a multitude of influences, ranging from pure blues to funk to rock fno a pinch of psychedelia, the WIND give us 10 songs that I would simply call "beautiful", because of the ease with which they are played.

The plot of the musical styles with dignity is intertwined with well-chosen themes and catchy riffs, which results in a sogwriting intense and conscious.

The trio is made up of Fabio Dusin on bass and vocals, Anthony Bass guitar and Silver Bass drums, musicians who know how to communicate a direct message with your instrument. The good vocal abilities, mix classic style with the 70 items most modern rock. Contaminations are really countless, we can say that the result is definitely interesting and curious.

Registration is crisp and clear, clean, focused sound, we can certainly say that we are facing a bitter album: has all it takes to be called a labor expert and engaging. Very nice also the ghost song, characterized by a rich rhythmic and decided by a shot.

In conclusion I recommend listening, definitely an album to be considered. (Elizabeth Filippini)

The Bluesgambler said...

thank you daba for the translation!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...